هدیه روسیه سرمایه داری به ٤٤- مین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا
ترجمه: ا. م. شیزلی ترجمه: ا. م. شیزلی

 

ای. آی. کاپئشف(E. I.Kapyshev)

سپهبد نیروی هوائی،

عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه،

صدر کمیته اجرائی اتحاد بین المللی افسران اتحاد شوروی

 

بگزارش رسانه های الکترونیکی روسیه و خارجی، در ماه ژانویه سال جاری موافقت نامه ای مبنی بر حمل محموله های نظامی آمریکا به افغانستان از خاک روسیه، بین مقامات روسیه و ایالات متحده آمریکا به امضاء رسید. تا کنون، موافقت نامه مشابهی با آلمان و فرانسه امضاء شده بود و محموله های مورد نیاز نظامیان آمریکا در افغانستان، با موافقت ولادیمیر پوتین، با هواپیما از طریق حریم هوائی روسیه حمل می شد. افزایش مشکلات بوجود آمده در زمینه حمل نیازمندیهای نیروهای ناتو در افغانستان از خاک پاکستان که غالبا بدست نیروهای طلبان می افتد، امضای این موافقت نامه را ضروری ساخته است. به عقیده طرفین، حمل محموله های ایالات متحده آمریکا از خاک روسیه، امنیت آنها را تضمین می کند و شرایط افزایش تعداد نیروهای این کشور از ٤٣ به ٦۰ هزار نفر را در افغانستان تسهیل می نماید. بدین ترتیب، آمریکا و اقمار ناتوئی آن می توانند شمار نیروهای خود را در افغانستان به یکصد هزار نفر برسانند. دیمیتری راگوزین(Rogozin)، نماینده روسیه در ناتو، ضمن استقبال از این موافقت نامه گفت: «وزارت دفاع آماده اجرای این موافقت نامه می باشد».

روسیه چه نیازی به این موافقت نامه دارد؟ چرا از جنگ آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو  برعلیه تروریسم بین المللی و مشخصا از عملیات ضد تروریستی ایالات متحده آمریکا در افغانستان پشتیبانی می کند؟  فقط آدم کر و کور نمی تواند بپذیرد که آمریکا بزرگترین تروریست بین المللی می باشد. برقراری نظم جهانی آمریکائی، هدف اصلی تروریسم دولتی آمریکاست. روسیه و منابع کانی غنی آن، هدف استراتژیک آمریکا بحساب می آید. نیروهای مسلح و سلاحهای هسته ای روسیه مانع اصلی تهاجم آمریکا- ناتو به کشور ما شمرده می شوند. تصادفی نیست که آمریکا به بهانه افغانستان، با حلقه ای از پایگاههای نظامی خود واقع در اروپای غربی، گرجستان، جمهووریهای آسیای مرکزی و بامید تقویت و حفظ آن در افغانستان،  روسیه را محاصره کرده است. مأموران آمریکا در ساختار حکومتی روسیه، قانونی بنام «نظام نیرو» تصویب کردند که بر اساس آن یگانهای مسلح و تجهیزات نظامی ناتو می توانند در اراضی روسیه تردد نمایند. به بهانه اصلاحات دائمی در ارتش و نیروی دریائی، هدف نابودی تجهیزات اتمی بازدارنده را دنبال می کنند. طبق ارزیابی متخصصان، تا سال ٢۰۱٤، فقط ٣۰۰ موشک استراتژیک حامل کلاهک هسته ای آمادگی جنگی خود را حفظ خواهند کرد، که با اولین ضربه ناتو به خاک روسیه، از بین خواهند رفت.

آیا ممکن است برای وارد آوردن ضربات کشنده به تجارت مواد مخدر از آمریکا پشتیبانی می کنیم؟ اما، همین طالبان، عملا در مقابل مافیای مواد مخدّر و ماشین نظامی آمریکا که عامل اصلی تولید مواد مخدر در افغانستان و توزیع آن در سراسر جهان، از جمله در روسیه و دیگر جمهوریهای سابق اتحاد شوروی است، جبهه گرفته است.

آیا ممکن است افغانستان و کشورهای عربی را دشمنان آشتی ناپذیر روسیه و اسلام را خطر اصلی در راه صلح جهانی حساب می کـنیم؟ قطعا نه! زیرا، اسلام واقعی طرفدار صلح بین ملتهاست و اکثریت کشورهای جهان عرب، با احترام از اتحاد شوروی یاد می کنند و هنوزهم در مبارزه برعلیه تجاوزات آمریکا، اسرائیل و دیگر کشورهای ناتو، روی پشتیبانی روسیه حساب می کنند. اتفاقا، روسیه با اعلام حمایت از فلسطین، تجاوز خونین اسرائیل به باریکه غزّه را تقبیح نمود.

مقابله قاطع با تروریسم بین المللی ایالات متحده آمریکا، حمایت از خلقهای کشورهای جهان عرب و از جمله افغانستان در تعیین آزادانه سرنوشت خود، اصولی ترین سیاست در شرایط کنونی می تواند باشد. اما، فعلا با وجود حاکمیت تحت الحمایه بورژوائی در روسیه، می توان مطمئن بود که بزودی، از خاک کشور روسیه نه تنها ستون قطارهای حامل تجهیزات نظامی، حتی ستونهای ماشینهای حامل نظامیان کشورهای عضو پیمان ناتو به سوی افغانستان حرکت خواهند کرد. بخصوص اینکه نظامیان جمهوریهای حوزه بالتیک و گرجستان هم در جبهه نیروهای اشغالگر در افغانستان می جنگند و از میان داوطلبان اوکرائینی سربازگیری می شود.

افسران اتحاد شوروی، با پایبندی به میثاق خود با خلق زحمتکش، موافقت نامه مبنی بر ترانزیت هر نوع محموله ایالات متحده آمریکا- ناتو  از حریم هوائی و ارضی روسیه به افغانستان را، بمثابه اقدام خیانتکارانه ای دیگر برعلیه منافع ملی، در حد تعطیل کردن مرکز ردیابی رادیوئی لوردس، برچیدن پایگاه دریائی کامران و به زیر کشیدن ایستگاه فضائی «میر» ارزیابی می کند.

ما خواستار لغو این موافقتنامه، انحلال قانون «نظام نیرو» و محاکمه همه تنظیم و تصویب کنندگان آنها، به اتهام خیانت به میهن هستیم. از همه کسانی که آزادی و استقلال میهن- روسیه را گرامی می دارند، دعوت می کنیم بی اعتمادی خود را به حاکمیت بورژوائی روسیه و حزب آن اعلام کنند. ما مطمئنیم که فقط با اجرای برنامه دقیق و روشن حزب کمونیست روسیه می توان به نجات میهن و احیای روسیه کبیرسوسیالیستی موفق شد.

 ٣۱ ژانویه سال ٢۰۰٩


February 8th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی